Isnin, 17 September 2012

Biodex.. Berkesan ke?

Seminggu lepas raya, aku ngan hubby ade berbual tetang our collegues yg lmbt pregnant tp akhirnye berjaya pregnant. perbualan kitorang berkisar pasal usaha dorang la..

Hubby : Yang, si A tu die ade makan pape x untuk pregnant?

Aku : Ntah la, tp ari tu die ade makan 1 serbuk tu. mgkin serbuk kurma kot. tapi die cakap memang xleh    telan. baper hari je makan. then die amalkan doa dari ayat Al-Quran.

Hubby : Sayang x mintak ke doa tu?

Aku : Ade, dah amalkan dah pon.Tapi serbuk bunga kurma tu xleh telan.. x sedap and busuk. try usaha lain je la..

Hubby : Ok, si B tu cane lak?

Aku : Die makan Biodex.. Sempat makan sebulan terus lekat. Sebenarnye die hampir2 wat IUI gak.. tapi x sempat.

Hubby : abes tu try la makan. Kat mana die beli?

Aku : Mahal bang Biodex ni..

Hubby : mahal setara mana sangat. Kate nak anak. Bukan abes 10,000 ribu pon.

Aku : (sengih2 tak terkata)


Besok tu terus aku gi cari biodex kat kedai die.. Dah jumpa dealer die. Die ade tanya apa masalah kite, timbang, ukur tinggi semua.. Baru die pilih bersesuaian dengan masalah kite. Abes la dalam RM580.00.. Huh.. Terkejut gile aku.. bukan terkejut pasal harga je.. Tapi banyak sangat nak kena makan. Huwaaa...

Balik aku bagitahu En. Hubby. En hubby terus perli, abes brape ribu? Hahaahahaaa..

Tapi serius banyak gile dan tak sedap.. Sampaikan ade yang aku makan sambil tutup hidung..

Aku ade kemusykilan sikit sebenarnye dengan produk ni. Kate die produk ni boleh kuruskan kita. Tapi aku makan, sama je. Xde perubahan pun. So aku decide nak stop je. Lagipun aku dah nak buat IUI. So aku xnak campur2.. Jadi aku xtahu sama ada berkesan ke tak produk tu dengan aku..


3 comments:

Fieza Sani berkata...

Boleh cuba tapi ada yg berjaya n ada yg x berjaya..depends pd rezeki masing2..tapi x salah berusaha..saya pun ramai gak suggest suh mkn produk ni tapi x baper nak mampu beli,mahai bebenor :-)

Bunga Lily berkata...

haah.ma lily pon pernah makan biodex.sekali beli mmg harga gitu.tapi dlm sebulan kena beli 2kali sbb abis cepat.sbb kena mkn tiap hari.mase tu nk regularkn peyet n nak hilangkan senggugut.memang ade beza.senggugut kurang n cervical mucus kite jadi byk n selesa.
sempat mkn 4bulan jek.pastu berenti sbb belom berjaya juga n mahal.lepas mkn pati delima gulsan n minum air bebanyak.senggugut totally tak de.alhamdulillah.semoga ada keajaiban berlaku cycle ini.amin

fisa othman berkata...

bergantung pada rezki masing2 kot..semoga berjaya pregnant ye :)

 
Blogger Templates by Wishafriend.com