Ahad, 2 September 2012

Contact Lens Baru???

Assalamualaikum..

Hari ni aku nak citer2 pasal contact lens yang aku baru beli.. Aku ni memang rabun.. tapi tak boleh pakai spek. Bukan sebab aku berlagak konon macam tak rabun. tapi bile aku pakai je spek, dalam 10 minit cenggitu konfem aku sakit kepala. Dah banyak spek aku dari yang murah sampai yang mahal. sume sama je. Belakang kepala je mesti sakit giler.. Aku pun tak tau kenapa jadi macam tu. Bile pakai lens xde pulak jadi gitu..

Aku start pakai lens kire2 8 tahun lepas masa aku kat matrikulasi Pulau Pinang. And aku start pakai yang colour dah. aku x blaja pakai clear lens. Akibatnya sampai sekarang kalo aku pakai clear lens aku mesti rasa x selesa. Macam ade sumthing je dalam mata.. Eh, memang la ade kan.. Ngeee.. Memula dulu aku pakai freshlook. Aku pakai color honey, hazel dan brown. Tapi sume warna ni memang x brape sesuai dengan aku.

Color : Honey (freshlook)
Masa blaja2 aku x brani sangat nak pakai kaler2 yang menyerlah.. so aku pakai kaler yg agak natural la.. masuk keje aku try pakai clear lens. X sampai 3 bulan, aku dah buang sebab aku x selesa pakai. mata aku rasa geli2. Kemudian aku terus pakai hazel. Tapi aku tukar ke lens freshkon warna warm hazel. Freshkon ni aku pakai kejap je. masuk pair yang ketiga x silap, mata aku kena luka. sebabnye aku x prasan yang lens aku rosak. die macam terkoyak kot. sampai aku kena refer ke pakar mata. sakit woo mata aku. Sampaikan aku xleh bukak mata. Dah tu tengah2 sakit, aku kena marah lagi ngan pakar mata sebab pakai lens. die ingat aku suke2 je nak pakai lens sebab bak cantik. mata aku rabun la. Aku lak xleh pakai spek n clear lens. nak xnak aku kena la jugak pakai color lens. Lepas peristiwa tu, aku stop kejap pakai lens. ade dalam setahun lebih kot. aku rela x nampak.. tapi time drive or meeting aku terrpaksa jugak pakai spek.. kalo jalan tu biase aku lalu, aku redah je x pakai spek. heheee..

Tahun lepas aku start pakai lens balik. tapi aku dah gile pakai contact lens bigger eye. Mula2 aku beli brand iContact warna grey.. sangat cantik. Nampak penuh je.. Ye la, mata aku ni dah memang semulajadi besar dah. salah beli lens, memang x nampak la bigger eye nye..


i Contact, color : Grey
Pastuh beli lagi kaler black jenama freshkon.. tapi x nampak pun bigger eye. Frust btol. Pakai 2 minggu je kot. Dah xnak pakai sebab frust. Boleh x? Pembaca, sila jangan tiru sikap saya yang membazir ni hokey...


X menarik n x jadi bigger eye pun

And now aku pakai brand simvue pulak.. pun kaler grey and bigger eye.. Sangat suke sebab sangat soft sampai kadang2 boleh terlupa aku pakai lens. Hehee.. Sangat big eye dan x over sangat.

Mata aku x sebesar ni hokeh.. Ni effect kamera la.. tapi tang mata hitam memang jadik besar..

7 comments:

Bunga Lily berkata...

hi,
ni bunga lily dlm rh tu.awk kmpp juga ye?batch 2002-2003?same la kite

lavender ungu berkata...

2002 - 2003 ke eh? rasenye 2003 - 2004 sbb sy SPM 2002

Bunga Lily berkata...

o...awk umur 27thn kot sekarang eh...sy spm 2001...

lavender ungu berkata...

yup... hehee.. senior sy la ni ek.. heee..

Fieza Sani berkata...

dulu2 b4 kawen,saya pun pakai contact lens..pas kawen, husband nak save budget punyer pasal dia cakap saya pakai contact lens,x cantik..sabor je lah.mmg saya x lawa pun tapi bila pakai contact lens tu rasa cam cun je..hehe.tapi dah sbb husband macam x bagi je, tpksa bertukar dari contact lens ke spek..

lavender ungu berkata...

heheee.. kite ni terbalik la pulak.hubby kte sy xlawa pakai spek. cam org tua. sy pon rase mcm tu.. tp die pon x galakkan sgt pkai lens sebab bahaya kan..

ashra berkata...

Hehehe..lawa seh kamu lagi gambo yang mata besar tu....ehem...

 
Blogger Templates by Wishafriend.com